Jak powinien wyglądać dobry projekt logo
Identyfikacja wizualna Twojego przedsiębiorstwa jest ogromnie ważna w rozpoznawalności marki na rynku wśród Twoich klientów – faktycznych, jak i potencjalnych. Jednym z najważniejszych jej elementów jest projekt Twojego logo. W tym artykule poznasz cechy, jakimi powinien charakteryzować się symbol graficzny marki lub firmy, tak aby skutecznie oddziaływał na odbiorców, a jednocześnie doskonale wpisywał się w istotę prowadzonego przez Ciebie biznesu.
Prostota, minimalizm i konkretne elementy
Chociaż jeszcze względnie niedawno firmy projektowały bogate oznaczenia, to jednak obecnie minimalizm i prostota wiodą prym w trendach dotyczących jego projektowania. Co dają właśnie te cechy Twojego logotypu? Przede wszystkim to, że jest on łatwo zapamiętywany przez Klientów – w końcu łatwiej utrwalić w pamięci wizerunek nadgryzionego jabłka niż widok bogatego zdobionego sadu. Dlatego projektując logo postaw na to, aby było tak proste, jak to tylko możliwe. Dodatkowo w projekcie powinny być użyte tylko te elementy, które są potrzebne, które mówią coś o marce. Zrezygnuj z niepotrzebnych ozdobników na rzecz tego, co mówi o tym, kim jesteś.
Styl logo dopasowany do formy komunikacji marki
Marki mają to do siebie, że przekazują pewien charakter: dzięki identyfikacji łatwo stwierdzić, do czego odnosi się komunikacja – do nostalgii, aktywności sportowej czy może ludzkich pragnień. Dlatego też logo powinno wpisywać się w charakter Twojego przedsiębiorstwa. Odnosi się to zarówno do zastosowanej kolorystyki, jak i kształtów. Ostre kształty i krzykliwe kolory mogą odnosić się do przygody, z kolei różnego rodzaju „zawijaski” i stonowane barwy mówią o marce eleganckiej, która nawiązuje do minionych lat.
Daj się zapamiętać na długo – ponadczasowość
Jednym z nie mniej ważnych elementów charakteru logo powinno być to, żeby było ono odporne na zmiany trendów na możliwe jak najdłuższy czas. Można (najlepiej nie za często) wprowadzać pewne drobne zmiany, jednakże pozostając przy jednolitym typie logotypu trafiasz do świadomości klientów jeszcze lepiej, niż jak zmieniasz swój symbol graficzny co rok, co dwa lata lub co pięć lat. Postaw na brand, który przetrwa całe dziesięciolecia!